Katalogservice

Bestellung: 07154-132730     Beratung & Abonnements:  069-7880772-0

The Teaching of the History of One’s Own Country

International Experiences in a Comparative Perspective

Verfügbarkeit: lieferbar

Print
Subskriptionspreis:

Regulärer Preis: 39,90 €

Special Price 32,00 €

*
PDF
31,99 €
*

The Teaching of the History of One’s Own Country

Über das Buch

The question concerning the importance of history teaching at school is closely linked to the one concerning the mediation of the history of one’s own country. Over the past few years discussions and debates about its meaning, content and functions have, however, increased. But the mediation of the history of one’s own country is a precarious undertaking.

The volume presents theoretical considerations, empirical studies and practical case examples from a comparative and international perspective. In different states and school systems it becomes clear how the history of one’s own country or the nation is conveyed and against what political and social background this happens.

Inhaltsübersicht

Nadine Fink, Markus Furrer und Peter Gautschi: Die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes. Eine besondere Herausforderung für Wissenschaft und Praxis

Nadine Fink, Markus Furrer et Peter Gautschi: L’enseignement de l’histoire de son propre pays. Un défi majeur du point de vue scientifique et pratique

Nadine Fink, Markus Furrer und Peter Gautschi: The Mediation of the History of One’s Own Country. A Particular Challenge for Science and Practice

Karel Van Nieuwenhuyse: Building, Ignoring or Deconstructing Students’ Identities? Dealing with identifications in the history classroom in Belgium, while teaching the history of one’s own country

Eugène Désiré Eloundou et Ndobegang Michael Mbapndah: Regards sur l’enseignement de l’histoire en contexte camerounais. Représentations des enseignants et pratiques de classe

Helene Mühlestein: „So lebt der Verfasser entschieden auf katholischem Standpunkte“. Konfessionalismus in Deutschschweizer Schulgeschichtsbüchern, 1870 – 1970

Markus Furrer und Lyonel Kaufmann: „Mittendrin“ oder „aussen vor“? Fragen zur Gewichtung und Darstellung der Schweizer Geschichte in aktuellen Lehrmitteln aus der Romandie und der deutschsprachigen Schweiz

Nadine Fink et Peter Gautschi: Spécificités des leçons d’histoire de son propre pays. À la recherche de caractéristiques pertinentes pour une analyse interculturelle

Nicole Riedweg and Peter Gautschi: Der Einfluss geschichtsspezifischer Überzeugungen von Lehrpersonen auf die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes

Michel Charrière: Die Vermittlung von Schweizer Geschichte im Spiegel gymnasialer Maturitätsprüfungen im Kanton Luzern

Sabrina Moisan, Paul Zanazanian et Aude Maltais-Landry: Enseigner l’histoire de son pays. Quelles postures et pratiques d’enseignants québécois à l’égard de la prise en compte de la pluralité des expériences ?

Akiko Utsunomiya und Nobuyuki Harada: Wie wird die Geschichte des eigenen Landes in japanischen Schulen vermittelt?

Sun Joo Kang: National, Mono-cultural vs. Global, Plural and the Pursuit of Wisdom. History Curricular Debates and the Teaching Culture in the Republic of Korea

Bob Mark: Undermining National Narratives with Family Stories. An Oral History Project in a Palestinian-Jewish School

Michael Harcourt: ‘But Wait, There Was a War in the Waikato?!’. Settler Colonialism, White Ignorance and the New Zealand History Curriculum

Lji ljana Milinković: Der Geschichtsunterricht in Serbien. Ein Beispiel der Vermittlung und Darstellung der Geschichte des eigenen Landes in Südwestserbien

Ivan Maros: Geschichtsvermittlung in Bosnien und Herzegowina. Eine Untersuchung der Vermittlung und Darstellung der Geschichte des eigenen Landes in Zentralbosnien

Martin Basmaci: Die Geschichte des eigenen Landes erzählen. Eine Analyse historiografischer Erzählungen schweizerisch-türkischer Doppelbürger zur Entstehungsgeschichte der Türkei

Information about the authors

Zu den Autoren

Prof. Dr. Nadine Fink, University of Teacher Education, State of Vaud, Lausanne

Prof. Dr. Markus Furrer and Prof. Dr. Peter Gautschi, University of Teacher Education Lucerne, Center of History Education and Memory Cultures Lucerne, Switzerland

Sie könnten auch an folgenden Artikeln interessiert sein